ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ
Οι παρόντες όροι διέπουν τη διαδικασία και τον τρόπο με τον οποίο ο Ξενώνας Φιλοξενίας Νέων (ΞΦΝ) με την επωνυμία «STAY Hostel» θα παρέχει διαμονή καθώς και άλλες υπηρεσίες και προϊόντα στους πελάτες και τους φιλοξενούμενους του. Οι παρόντες όροι διέπουν κάθε κράτηση, ανεξαρτήτως αν αυτή έγινε μέσω της κύριας ιστοσελίδας μας, μέσω ιστοσελίδας κατάλληλης για πρόσβαση από φορητές συσκευές, μέσω οικείων εφαρμογών για φορητές συσκευές ή μέσω συστήματος κρατήσεων περιλαμβανομένου σε ιστοσελίδες τρίτων.
1. Ορισμοί
1.1. Οι παρακάτω όροι έχουν τις ακόλουθες έννοιες, εκτός αν άλλως ορίζεται:
1.1.1. Ως «ημερομηνία άφιξης» νοείται η ημερομηνία κατά την οποία πρόκειται να αρχίσει η διαμονή του πελάτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της κράτησης.
1.1.2. Ως «κράτηση» νοείται η κράτηση διαμονής και τυχόν άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ενδεχομένως αναλυτικότερα αναφέρονται στη φόρμα κράτησης που έγινε αποδεκτή από τον ΞΦΝ.
1.1.3. Ως «στοιχεία της κράτησης» νοούνται όλες οι σχετικές λεπτομέρειες, όπως ο αριθμός και τα ονόματα των φιλοξενούμενων προσώπων, ο αριθμός των απαιτούμενων δωματίων, η διάρκεια της διαμονής, και κάθε άλλη συμπεριλαμβανόμενη υπηρεσία ή προϊόν.
1.1.4. Ως «χρεώσεις» νοούνται όλα τα ποσά που πρέπει να πληρωθούν από τον πελάτη σε σχέση με την κράτησή του.
1.1.5. Ως «σύμβαση» νοείται η σύμβαση μεταξύ του πελάτη και του ΞΦΝ δυνάμει της κράτησης.
1.1.6. Ως «πελάτης» νοείται το πρόσωπο που προβαίνει στην κράτηση.
1.1.7. Ως «Ξενώνας Φιλοξενίας Νέων» («ΞΦΝ») νοείται ο ΞΦΝ της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας με την επωνυμία «STAY ΙΚΕ» και διακριτικό τίτλο “STAY Hostel”, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Ίωνος Δραγούμη αρ. 61, με ΑΦΜ 800713087.
1.1.8. Ως «φιλοξενούμενοι» νοούνται ο πελάτης και κάθε τρίτος που διαμένει στον ΞΦΝ δυνάμει της ίδιας κράτησης.
1.1.9. Ως «χαμηλή περίοδος» ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ ……………………….
1.1.10. Ως «υψηλή περίοδος» ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ ……………………….
1.1.11. Ως «υπερυψηλή περίοδος» ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ ……………………….
2. Κρατήσεις
2.1. Οι πελάτες μπορούν να προβούν σε κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας του ΞΦΝ ή επικοινωνώντας με το προσωπικό του ΞΦΝ. Τα αιτήματα κρατήσεων μπορούν να γίνουν επίσης μέσω εφαρμογών για φορητές συσκευές ή μέσα από συστήματα κρατήσεων τρίτων προσώπων.
2.2. Όταν αιτούνται μια κράτηση, οι πελάτες απαιτείται να παρέχουν πληροφορίες για την ταυτότητά τους, όπως ιδίως το όνομά τους, τη διεύθυνσή τους, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό τηλεφώνου τους.
2.3. Κανένα αίτημα κράτησης δεν θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτό μέχρι τη στιγμή που ο ΞΦΝ επιβεβαιώνει την αποδοχή του και παρέχει στον πελάτη έναν αριθμό αναφοράς για την κράτησή του, οπότε και η σύμβαση θεωρείται πλέον συναφθείσα.
2.4. Με την επιφύλαξη του άρθρου 4, ο ΞΦΝ θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να ικανοποιήσει κάθε εύλογο αίτημα του πελάτη σχετικά με την αλλαγή των στοιχείων της κράτησης. Ωστόσο, η ικανοποίηση αιτήματος για αλλαγή των ημερομηνιών ή του διαστήματος της διαμονής, ή για την προσθήκη περαιτέρω υπηρεσιών ή προϊόντων, εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα και από την καταβολή από τον πελάτη τυχόν προκύπτουσας χρηματικής διαφοράς για τις επιπλέον υπηρεσίες/προϊόντα ή για το αυξημένο χρονικό διάστημα διαμονής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΞΦΝ.
2.5. Ολοκληρώνοντας μια κράτηση, ο πελάτης αποδέχεται να τηρήσει του παρόντες όρους καθώς και τον κανονισμό λειτουργίας του ΞΦΝ, ο οποίος προσαρτάται στο παρόν και θεωρείται αναπόσπαστο μέρος του, και βρίσκεται επίσης αναρτημένος σε εμφανές σημείο στο χώρο υποδοχής του ΞΦΝ.
2.6. Ο ΞΦΝ δεν αποδέχεται κρατήσεις από άτομα νεότερα των 15 ετών. Άτομα κάτω των 18 ετών δεν μπορούν να διαμείνουν σε κοιτώνες, μπορούν ωστόσο να διαμείνουν σε υπνοδωμάτια εφόσον συνοδεύονται από ένα ενήλικο άτομο. Τα άτομα 15-18 ετών που επιθυμούν να διαμείνουν σε υπνοδωμάτιο, πρέπει να προσκομίσουν έγγραφη συγκατάθεση του ασκούντος τη γονική μέριμνα. Αδυναμία συμμόρφωσης με τον παρόντα όρο συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ακύρωση της κράτησης χωρίς υποχρέωση περαιτέρω αποζημίωσης.
3. Χρεώσεις και πληρωμές[1]
3.1. Οι χρεώσεις θα προσδιορίζονται και θα κοινοποιούνται στον πελάτη κατά την υποβολή αιτήματος για την κράτηση.
3.2. Ελλείψει αντίθετης συμφωνίας, οι χρεώσεις καλύπτουν μόνο την παροχή διαμονής και ο πελάτης υπόκειται σε περαιτέρω χρεώσεις, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των χρεώσεων για γεύματα, υπηρεσίες δωματίου και ευρυζωνικής ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο («πρόσθετες χρεώσεις»).
3.3. Οι πελάτες θα ενημερώνονται για το ποσό των πρόσθετων χρεώσεων πριν την επιβολή τους.
3.4. Οι κρατήσεις ισχύουν υπό την προϋπόθεση ότι ο πελάτης (α) θα καταβάλει όλες τις χρεώσεις κατά την επιβεβαίωση της κράτησης ή, κατά την κρίση του ΞΦΝ, ένα μέρος αυτών, ή θα καταβάλει όλο το ποσό κατά την άφιξή του και (β) θα παρέχει έγκυρα στοιχεία πληρωμής κατά την άφιξή του, ήτοι στοιχεία πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας μέσω της οποίας μπορεί να γίνει η πληρωμή.
3.5. Εάν δεν προκαταβληθεί όλο το ποσό κατά την κράτηση, αυτό θα είναι καταβλητέο κατά την άφιξη (εναλλακτικά, κατά την αναχώρηση) στον ΞΦΝ. Τυχόν επιπρόσθετες χρεώσεις είναι καταβλητέες είτε κατά τη στιγμή της επιβολής τους, είτε κατά την αναχώρηση του πελάτη από τον ΞΦΝ.
3.6. Οι παρακάτω μέθοδοι πληρωμής γίνονται αποδεκτές από τον ΞΦΝ:
3.6.1. Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες: American Express, Diners Club, Visa and Mastercard (online και κατά την άφιξη/αναχώρησης)
3.6.2. Μετρητά, όταν η πληρωμή γίνεται με αυτοπρόσωπη παρουσία στον ΞΦΝ.
3.7. Ελλείψει αντίθετης συμφωνίας, οι χρεώσεις δεν συμπεριλαμβάνουν παροχή φαγητού ή ποτών.
4. Ακυρώσεις[2]
4.1. Ο πελάτης δύναται να ακυρώσει την κράτηση χωρίς χρέωση, εφόσον ο ΞΦΝ ειδοποιηθεί εγγράφως τουλάχιστον 48 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα άφιξης (βλ. άρθρο 5.2), στην οποία περίπτωση ο ΞΦΝ θα επιστρέψει στον πελάτη όλο το ποσό που αυτός είχε προκαταβάλει, αφαιρουμένου του τέλους ακύρωσης, εφόσον αυτό είναι καταβλητέο κατά τους επόμενους όρους.
4.2. Για ειδοποιήσεις ακυρώσεων που περιέρχονται σε γνώση του ΞΦΝ το αργότερο 7 ημέρες πριν την ημερομηνία της άφιξης κατά τη χαμηλή περίοδο, 14 ημέρες πριν από την ίδια ημέρα κατά την υψηλή περίοδο, και 21 ημέρες πριν την ημέρα αυτή κατά την υπερυψηλή περίοδο, δεν χρεώνεται τέλος ακύρωσης.
4.3. Όταν ο πελάτης ειδοποιεί τον ΞΦΝ για την ακύρωση μετά την πάροδο της προθεσμίας του όρου 4.2, πριν όμως από την πάροδο της προθεσμίας του όρου 4.1, η κράτηση θα θεωρείται ακυρωθείσα και ο πελάτης υποχρεούται να καταβάλει στον ΞΦΝ, ως τέλος ακύρωσης, ποσό ίσο με το χρεωστέο για την πρώτη ημέρα διαμονής του στον ΞΦΝ. Εάν ο ΞΦΝ ειδοποιηθεί για την ακύρωση μετά την οριζόμενη στο άρθρο 4.1 προθεσμία ή ο πελάτης δεν εμφανιστεί κατά τη συμφωνηθείσα ημερομηνία και ώρα της άφιξής του, καταβλητέο θα είναι ολόκληρο το ποσό της κράτησης.
4.4. Όταν ο πελάτης έχει επωφεληθεί από εκπτωτική προσφορά υπό τον όρο ότι η κράτηση δεν μπορεί να ακυρωθεί, τότε, και εφόσον ο πελάτης είχε ενημερωθεί για τον όρο αυτό, η κράτηση δεν υπόκειται σε ακύρωση και οι οικείες χρεώσεις είναι απαιτητές εν όλω και σε περίπτωση που έχουν προκαταβληθεί, δεν επιστρέφονται.
4.5. Σε περίπτωση αναχώρησης πριν την προγραμματισμένη ημέρα, ο πελάτης υπόκειται σε τέλος ακύρωσης ίσο με το καταβληθησόμενο ποσό για τις ακυρωθείσες ημέρες της διαμονής[3].
4.6. Ο ΞΦΝ δύναται να ακυρώσει μια κράτηση εφόσον αδυνατεί να παράσχει τις σχετικές υπηρεσίες λόγω ανωτέρας βίας. Στην περίπτωση αυτή επιστρέφεται στον πελάτη κάθε ποσό που έχει προκαταβληθεί.
4.7. Ο ΞΦΝ διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει μια κράτηση εφόσον τα στοιχεία πληρωμής που έχουν υποδειχθεί από τον πελάτη σύμφωνα με το άρθρο 3.4 δεν είναι έγκυρα και ο πελάτης αδυνατεί να υποδείξει εναλλακτικό και αμοιβαίως αποδεκτό τρόπο πληρωμής.
5. Άφιξη και αναχώρηση (check-in και check-out)[4]
5.1. Κατά την άφιξη στον ΞΦΝ απαιτείται η επίδειξη νόμιμου εγγράφου αποδεικτικού της ταυτότητας, όπως δελτίου ταυτότητας, διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης εκδοθέντος από χώρα της ΕΕ.
5.2. Ως ώρα άφιξης (check-in) ορίζεται η πρώτη μεσημβρινή (13:00) κατά την ημέρα της άφιξης. Άφιξη πριν την ώρα αυτή είναι δυνατή με προηγούμενη συμφωνία, με την επιφύλαξη της διαθεσιμότητας δωματίου και λοιπών υπηρεσιών και παροχών του ΞΦΝ ως την γενικά προβλεπόμενη ώρα άφιξης.
5.3. Ως ώρα αναχώρησης (check-out) ορίζεται η ενδεκάτη πρωινή (11:00) κατά την ημέρα της αναχώρησης. Αναχώρηση αργότερα είναι δυνατή μετά από προηγούμενη συμφωνία, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα δωματίων και με ενδεχόμενη επιπλέον χρέωση. Ελλείψει σχετικής συμφωνίας, η καθυστερημένη αναχώρηση μπορεί να οδηγήσει σε χρέωση του πελάτη για μια επιπλέον ημέρα διαμονής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΞΦΝ.
6. Άτομα με μειωμένη κινητικότητα (ΑΜΚ)
6.1. Ο ΞΦΝ τηρεί τη νομοθεσία σχετικά με την εξυπηρέτηση των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
6.2. Οι πελάτες με ειδικά αιτήματα που σχετίζονται με την κατάσταση της υγείας τους οφείλουν να ειδοποιήσουν σχετικά τη διεύθυνση του ΞΦΝ πριν την άφιξή τους.
7. Ευθύνη του ΞΦΝ
7.1. Κανένας από τους παρόντες όρους δεν περιορίζει ή αποκλείει την ευθύνη του ΞΦΝ για οποιοδήποτε ζήτημα για το οποίο δεν επιτρέπεται, κατά νόμο, ο περιορισμός της ευθύνης του.
7.2. Ο πελάτης συμφωνεί ότι ο ΞΦΝ παρέχει τους χώρους του, τις υπηρεσίες του και τα προϊόντα του αποκλειστικά για προσωπική χρήση των πελατών του και δεν ευθύνεται για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση, θετική ή αποθετική ζημία σχετική με τις επαγγελματικές δραστηριότητες τους.
8. Πολιτική ιδιωτικότητας
8.1. Ο ΞΦΝ συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νομοθεσία για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα των πελατών και των φιλοξενούμενών του μόνο για τους σκοπούς της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών του και της προστασίας των δικαιωμάτων του που απορρέουν από τη σύμβαση. Δεν παρέχει προσωπικά δεδομένα σε τρίτους χωρίς τη συγκατάθεση του υποκειμένου της επεξεργασίας ή χωρίς αυτό να απαιτείται από το νόμο ή από διαταγή της αρμόδιας αρχής.
8.2. Ο πελάτης συναινεί στη συλλογή των προσωπικών δεδομένων του, όπως το ονοματεπώνυμό του, η διεύθυνσή του, τα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας, ο αριθμός πελάτη, η διεύθυνση IP και τα στοιχεία της πληρωμής.
8.3. Τα προσωπικά δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση των υπηρεσιών του ΞΦΝ, και ως στατιστικές μονάδες σε ευρύτερο στατιστικό δείγμα για την κατάστρωση της επιχειρηματικής στρατηγικής του ΞΦΝ.
8.4. Ο πελάτης συναινεί στη λήψη προωθητικού ενημερωτικού υλικού μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή σύντομων μηνυμάτων (SMS) ή λοιπών ψηφιακών διαύλων επικοινωνίας. Ο πελάτης μπορεί να δηλώσει την εναντίωσή του (opt-out) είτε κατά την κράτηση είτε οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον.
9. Γενικοί όροι
9.1. Οι παρόντες όροι δεν επηρεάζουν τα δικαιώματα του πελάτη που απορρέουν από τη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή.
9.2. Ο ΞΦΝ μπορεί να μεταβιβάσει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του σε τρίτη οντότητα, με παράλληλη ειδοποίηση του πελάτη και χωρίς να επηρεάζονται τα δικαιώματα του τελευταίου.
9.3. Ο ΞΦΝ δεν ευθύνεται για οποιαδήποτε ανυπαίτια αδυναμία παροχής, οφειλόμενη σε εξωγενείς παράγοντες (όπως έκτακτα καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές και γενικότερα λόγοι ανωτέρας βίας). Εφόσον ένα τέτοιο γεγονός εμποδίζει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του ΞΦΝ, το κάθε συμβαλλόμενο μέρος δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
9.4. Ο ΞΦΝ διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει τους παρόντες όρους χωρίς πρότερη ειδοποίηση. Ωστόσο, οι όροι που ίσχυαν κατά την επιβεβαίωση μιας κράτησης εξακολουθούν να διέπουν τη συναφθείσα σύμβαση ως την εκπλήρωσή της. Οι πελάτες παρακαλούνται να ελέγχουν την ιστοσελίδα του ΞΦΝ για τους εκάστοτε ισχύοντες όρους προτού προχωρήσουν σε μια κράτηση.
9.5. Η παράλειψη εφαρμογής οποιουδήποτε από τους παραπάνω όρους εκ μέρους του ΞΦΝ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να νοηθεί ως παραίτηση από το δικαίωμα του να επιδιώξει μεταγενέστερα την εφαρμογή των οικείων όρων ή και την εξαναγκαστική συμμόρφωση με αυτούς. Η παράλειψη αυτή δεν μπορεί να νοηθεί ως παραίτηση από οποιαδήποτε γεγενημένη ή μελλοντική απαίτηση προκύπτει από τους όρους αυτούς.
9.6. Η ακυρότητα ορισμένου ή ορισμένων μόνο από τους παραπάνω όρους δεν επηρεάζει την εγκυρότητα των λοιπών.
9.7. Οι συμβάσεις αυτές, καθώς και κάθε συναφές ζήτημα, διέπονται από το ελληνικό Δίκαιο. Αποκλειστικά αρμόδια για την επίλυση κάθε σχετικής διαφοράς είναι τα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΞΕΝΩΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΝΕΩΝ (Ξ.Φ.Ν.)
Όροι διαμονής και λειτουργίας
Οι πελάτες του ΞΦΝ μπορούν να καταφθάσουν από την πρώτη μεσημβρινή (13:00) ώρα την ημέρα της άφιξης και εξής, και να αναχωρήσουν έως την ενδεκάτη πρωινή (11:00) ώρα την ημέρα της αναχώρησης. Εφόσον επιθυμούν νωρίτερη άφιξη ή αργότερη αναχώρηση, οφείλουν να ειδοποιήσουν το προσωπικό του ΞΦΝ προκειμένου να ερευνηθεί αν κάτι τέτοιο είναι δυνατόν και με ποιο κόστος. Αναχώρηση μετά την προκαθορισμένη ώρα μπορεί να οδηγήσει σε χρέωση του πελάτη για μια επιπλέον ημέρα διαμονής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΞΦΝ.
Σε περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται η πληρότητα ενός ελεύθερου υπνοδωματίου ή κοιτώνα από τα πρόσωπα που περιλαμβάνονται στην ίδια κράτηση, αυτά θα φιλοξενηθούν σε ένα ή περισσότερα υπνοδωμάτια ή κοιτώνες με άτομα του ιδίου φύλου. Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, τα πρόσωπα αυτά θα ειδοποιούνται σχετικά πριν την επιβεβαίωση της κράτησης. Γενικά, όταν κρατούνται κλίνες σε κοιτώνα, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε όλα τα πρόσωπα που περιλαμβάνονται στην ίδια κράτηση να τοποθετηθούν στον ίδιο κοιτώνα.
Οι φιλοξενούμενοι οφείλουν να συμπεριφέρονται έλλογα, υπεύθυνα και κόσμια, και να μην συμπεριφέρονται με τρόπο ενοχλητικό προς του άλλους φιλοξενούμενους. Μη συμμόρφωση με τον όρο αυτό μπορεί να οδηγήσει στην απομάκρυνση των παραβατών, με παράλληλη υποχρέωσή τους για άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων βασικών και πρόσθετων χρεώσεων.
Οι φιλοξενούμενοι παρακαλούνται να τηρούν τις ώρες κοινής ησυχίας μεταξύ 15:00-17:30 και 23:00-07:00 κατά την καλοκαιρινή περίοδο (1 Απριλίου – 30 Σεπτεμβρίου), and 16:30-17:30 και 22:00-07:30 κατά τη χειμερινή περίοδο (1 Οκτωβρίου – 31 Μαρτίου).
Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται εντός του ΞΦΝ, εξαιρουμένων των ειδικών χώρων για καπνιστές.
Κατοικίδια ζώα δεν επιτρέπονται στον ΞΦΝ, εξαιρουμένων των σκύλων-οδηγών ατόμων με προβλήματα όρασης.
Επιφύλαξη δημόσιας υγείας
Ο ΞΦΝ δύναται να απαιτήσει την απομάκρυνση από τους χώρους του ΞΦΝ, πελατών ή άλλων προσώπων που πάσχουν από λοιμώδεις νόσους.
Πολιτική ασφαλείας
Ερμάρια, ατομικές θυρίδες φύλαξης τιμαλφών, υπνοδωμάτια και κοιτώνες
Οι φιλοξενούμενοι δύνανται να αποθηκεύουν τα προσωπικά τους αντικείμενα στα ερμάρια που υπάρχουν στο χώρο της υποδοχής, στα δωμάτιά τους ή στο χώρο αποθήκευσης αποσκευών. Τα τιμαλφή προτείνεται να αποθηκεύονται αποκλειστικά στις ειδικές προς τούτο θυρίδες δίπλα στο χώρο της υποδοχής. Παρότι όλα τα ερμάρια είναι ασφαλή, ο ΞΦΝ δεν αποδέχεται καμία ευθύνη για την κλοπή των αντικειμένων που αποθηκεύονται σε αυτά[5].
Απαγορευμένα αντικείμενα
Όπλα (συμπεριλαμβανομένων αεροβόλων, πιστολιών εκκίνησης ή απομιμήσεων), πυρομαχικά, μαχαίρια, και εκρηκτικές ή εύφλεκτες ύλες δεν επιτρέπεται να αποθηκεύονται οπουδήποτε στους χώρους του ΞΦΝ.
Πυρασφάλεια
Οι φιλοξενούμενοι οφείλουν να εξοικειωθούν με τις οδούς διαφυγής και τα σημεία συγκέντρωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Οι έξοδοι κινδύνου πρέπει να παραμένουν ανεμπόδιστες. Δεν πρέπει να τοποθετούνται προσωπικά αντικείμενα στους διαδρόμους και στα κλιμακοστάσια.
Η χρήση κεριών ή άλλων πηγών φλόγας απαγορεύεται ρητώς. Παρακαλείσθε να μην τοποθετείτε εύφλεκτα υλικά (ρούχα, βιβλία, χαρτιά κλπ) κοντά σε πηγές θερμότητας όπως εστίες κουζίνας, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, καλοριφέρ, λαμπτήρες κλπ.
Οποιαδήποτε μη αναγκαία επαφή με τον εξοπλισμό πυρασφάλειας, όπως τους σταθερούς ή φορητούς πυροσβεστήρες, τους καταιονητήρες, τους ανιχνευτές καπνού, τις πυρίμαχες θύρες κλπ. απαγορεύεται αυστηρά. Απαγορεύεται επίσης οποιαδήποτε μη αναγκαία χρήση των εξόδων κινδύνου ή αφαίρεση των κλειδιών τους.
Σε περίπτωση πυρκαγιάς, οι φιλοξενούμενοι οφείλουν να ακολουθήσουν την κοντύτερη σε αυτούς ασφαλή οδό διαφυγής. Κάθε συναγερμός για πυρκαγιά πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιος, ακόμη και αν ηχήσει εσφαλμένα.
Οι φιλοξενούμενοι είναι υπόχρεοι σε αποζημίωση για κάθε ζημία που προέρχεται από μη αναγκαία χρήση του εξοπλισμού πυρασφάλειας.
Ώρες υποδοχής
Η υποδοχή είναι διαθέσιμη καθ’ όλο το 24ωρο. Το προσωπικό μας είναι διαθέσιμο για οποιαδήποτε απορία και για οποιοδήποτε θέμα. Ενημερωτικό υλικό, χάρτες και υλικό πρώτων βοηθειών είναι επίσης διαθέσιμα.
Κουζίνα και χώρος εστίασης
Η κουζίνα και ο χώρος εστίασης είναι πλήρως εξοπλισμένοι και διαθέσιμοι καθ’ όλο το 24ωρο. Οι φιλοξενούμενοι παρακαλούνται να διατηρούν τους χώρους αυτούς καθαρούς και να αναφέρουν αμέσως στην υποδοχή οποιαδήποτε βλάβη του εξοπλισμού.
Καθαριότητα και συντήρηση γενικά
Οι κοινόχρηστοι χώροι του ΞΦΝ καθώς και τα υπνοδωμάτια-κοιτώνες καθαρίζονται σε καθημερινή βάση. Οι φιλοξενούμενοι είναι υπόχρεοι προς αποζημίωση για οποιαδήποτε ζημία προξενήσουν στους χώρους του ΞΦΝ.
Λοιπές υπηρεσίες
Στους κοινόχρηστους χώρους του ΞΦΝ παρέχεται ευρυζωνική ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο (WiFi), καθώς και ένας κοινόχρηστος υπολογιστής.
Διατίθεται επίσης χώρος πλυντηρίου-στεγνωτηρίου και σιδερωτηρίου για χρήση των πελατών.
Τροποποιήσεις
Ο παρών κανονισμός λειτουργίας του ΞΦΝ υπόκειται σε τροποποιήσεις με άμεση ισχύ οποιαδήποτε στιγμή κατά την κρίση του ΞΦΝ και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Οι γενικοί όροι κρατήσεων που ίσχυαν κατά την επιβεβαίωση μιας κράτησης εξακολουθούν να ισχύουν ως την εκπλήρωση της οικείας σύμβασης.
[1] Γενική σημείωση: κατά την ΥΑ Περί κανονισμού σχέσεων ξενοδόχων και πελατών αυτών, η οποιαδήποτε προκαταβολή δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του συνολικού ποσού, ούτε όμως και να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μίας ημέρας.
[2] Κατά την παραπάνω ΥΑ, «Όποιος παραγγείλει δωμάτια προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για προκαθορισμένη χρονική περίοδο και τελικά δεν τα χρησιμοποιήσει για όλη ή μέρος της περιόδου, οφείλει να αποζημιώσει το ξενοδόχο με το μισό της τιμής που συμφωνήθηκε για την περίοδο που δεν τα χρησιμοποίησε. Aν όμως ο πελάτης προειδοποίησε τον ξενοδόχο πριν από 21 τουλάχιστον ημέρες, τότε απαλλάσσεται από την αποζημίωση και ο ξενοδόχος υποχρεούται στην άμεση επιστροφή της προκαταβολής που τυχόν εισέπραξε.»
[3] Κατά την ΥΑ, άρθρο 8, ο πελάτης οφείλει «να διατηρήσει το δωμάτιο μέχρι το τέλος του χρόνου που συμφωνήθηκε, διαφορετικά είναι υποχρεωμένος να καταβάλει στον ξενοδόχο αποζημίωση ίση με το μισό του μισθώματος όλων των υπολοίπων ημερών, που αναλογεί στη συμφωνημένη τιμή διανυκτέρευσης. Tα πιο πάνω ισχύουν και στην περίπτωση που ο πελάτης δεν προσήλθε στο ξενοδοχείο την καθορισμένη ημερομηνία, εκτός από τις περιπτώσεις ανώτερης βίας, που να αποδεικνύεται με αδιάσειστα γεγονότα ή αποδεικτικά στοιχεία»
[4] Το άρθρο 7 της ΥΑ ορίζει συγκεκριμένες ώρες check-in και check-out, και ανάλογες επιβαρύνσεις. «Σε περίπτωση που λυθεί η μίσθωση του δωματίου, κατά το προηγούμενο άρθρο, ο πελάτης υποχρεούται να εκκενώσει το δωμάτιο μέχρι την 12η ώρα. Παραμονή πέρα από την ώρα αυτή και μέχρι την 18η ώρα υποχρεώνει τον πελάτη στην καταβολή του μισού ενοικίου. Παραμονή πέρα από την 18η ώρα, υποχρεώνει τον πελάτη στην καταβολή ολόκληρου του ενοικίου μιας ημέρας. Aν αρνηθεί ο πελάτης, τότε ο ξενοδόχος δικαιούται να αποβάλει από το δωμάτιο τις αποσκευές του.»
[5] Το άρθρο 20 της ΥΑ ορίζει: «O πελάτης κατά την άφιξή του στο ξενοδοχείο, οφείλει να παραδώσει στον ξενοδόχο ή στον εντεταλμένο Δ/ντή του ξενοδοχείου τα πολύτιμα ή σημαντικής αξίας αντικείμενα καθώς και τα χρήματα που έχει μαζί του παίρνοντας σχετική απόδειξη. Σε αντίθετη περίπτωση ο ξενοδόχος δεν ευθύνεται για την τυχόν απώλειά τους. Για τα λοιπά αντικείμενα που εισκομίζονται στο ξενοδοχείο από τον πελάτη, ο ξενοδόχος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη, αν η ζημιά ή η απώλεια οφείλεται σε αμέλεια του πελάτη ή των προσώπων που τον συνοδεύουν, τον επισκέπτονται ή βρίσκονται στην υπηρεσία του. Eπίσης ο ξενοδόχος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη, αν η βλάβη, η καταστροφή ή η απώλεια οφείλεται σε ανώτερη βία (σεισμός, πυρκαϊά κλπ) ή στην ιδιάζουσα φύση του πράγματος.»
ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ
Οι παρόντες όροι διέπουν τη διαδικασία και τον τρόπο με τον οποίο ο Ξενώνας Φιλοξενίας Νέων (ΞΦΝ) με την επωνυμία «STAY Hostel» θα παρέχει διαμονή καθώς και άλλες υπηρεσίες και προϊόντα στους πελάτες και τους φιλοξενούμενους του. Οι παρόντες όροι διέπουν κάθε κράτηση, ανεξαρτήτως αν αυτή έγινε μέσω της κύριας ιστοσελίδας μας, μέσω ιστοσελίδας κατάλληλης για πρόσβαση από φορητές συσκευές, μέσω οικείων εφαρμογών για φορητές συσκευές ή μέσω συστήματος κρατήσεων περιλαμβανομένου σε ιστοσελίδες τρίτων.
1. Ορισμοί
1.1. Οι παρακάτω όροι έχουν τις ακόλουθες έννοιες, εκτός αν άλλως ορίζεται:
1.1.1. Ως «ημερομηνία άφιξης» νοείται η ημερομηνία κατά την οποία πρόκειται να αρχίσει η διαμονή του πελάτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της κράτησης.
1.1.2. Ως «κράτηση» νοείται η κράτηση διαμονής και τυχόν άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ενδεχομένως αναλυτικότερα αναφέρονται στη φόρμα κράτησης που έγινε αποδεκτή από τον ΞΦΝ.
1.1.3. Ως «στοιχεία της κράτησης» νοούνται όλες οι σχετικές λεπτομέρειες, όπως ο αριθμός και τα ονόματα των φιλοξενούμενων προσώπων, ο αριθμός των απαιτούμενων δωματίων, η διάρκεια της διαμονής, και κάθε άλλη συμπεριλαμβανόμενη υπηρεσία ή προϊόν.
1.1.4. Ως «χρεώσεις» νοούνται όλα τα ποσά που πρέπει να πληρωθούν από τον πελάτη σε σχέση με την κράτησή του.
1.1.5. Ως «σύμβαση» νοείται η σύμβαση μεταξύ του πελάτη και του ΞΦΝ δυνάμει της κράτησης.
1.1.6. Ως «πελάτης» νοείται το πρόσωπο που προβαίνει στην κράτηση.
1.1.7. Ως «Ξενώνας Φιλοξενίας Νέων» («ΞΦΝ») νοείται ο ΞΦΝ της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας με την επωνυμία «STAY ΙΚΕ» και διακριτικό τίτλο “STAY Hostel”, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Ίωνος Δραγούμη αρ. 61, με ΑΦΜ 800713087.
1.1.8. Ως «φιλοξενούμενοι» νοούνται ο πελάτης και κάθε τρίτος που διαμένει στον ΞΦΝ δυνάμει της ίδιας κράτησης.
1.1.9. Ως «χαμηλή περίοδος» ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ ……………………….
1.1.10. Ως «υψηλή περίοδος» ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ ……………………….
1.1.11. Ως «υπερυψηλή περίοδος» ορίζεται το χρονικό διάστημα μεταξύ ……………………….
2. Κρατήσεις
2.1. Οι πελάτες μπορούν να προβούν σε κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας του ΞΦΝ ή επικοινωνώντας με το προσωπικό του ΞΦΝ. Τα αιτήματα κρατήσεων μπορούν να γίνουν επίσης μέσω εφαρμογών για φορητές συσκευές ή μέσα από συστήματα κρατήσεων τρίτων προσώπων.
2.2. Όταν αιτούνται μια κράτηση, οι πελάτες απαιτείται να παρέχουν πληροφορίες για την ταυτότητά τους, όπως ιδίως το όνομά τους, τη διεύθυνσή τους, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό τηλεφώνου τους.
2.3. Κανένα αίτημα κράτησης δεν θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτό μέχρι τη στιγμή που ο ΞΦΝ επιβεβαιώνει την αποδοχή του και παρέχει στον πελάτη έναν αριθμό αναφοράς για την κράτησή του, οπότε και η σύμβαση θεωρείται πλέον συναφθείσα.
2.4. Με την επιφύλαξη του άρθρου 4, ο ΞΦΝ θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για να ικανοποιήσει κάθε εύλογο αίτημα του πελάτη σχετικά με την αλλαγή των στοιχείων της κράτησης. Ωστόσο, η ικανοποίηση αιτήματος για αλλαγή των ημερομηνιών ή του διαστήματος της διαμονής, ή για την προσθήκη περαιτέρω υπηρεσιών ή προϊόντων, εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα και από την καταβολή από τον πελάτη τυχόν προκύπτουσας χρηματικής διαφοράς για τις επιπλέον υπηρεσίες/προϊόντα ή για το αυξημένο χρονικό διάστημα διαμονής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΞΦΝ.
2.5. Ολοκληρώνοντας μια κράτηση, ο πελάτης αποδέχεται να τηρήσει του παρόντες όρους καθώς και τον κανονισμό λειτουργίας του ΞΦΝ, ο οποίος προσαρτάται στο παρόν και θεωρείται αναπόσπαστο μέρος του, και βρίσκεται επίσης αναρτημένος σε εμφανές σημείο στο χώρο υποδοχής του ΞΦΝ.
2.6. Ο ΞΦΝ δεν αποδέχεται κρατήσεις από άτομα νεότερα των 15 ετών. Άτομα κάτω των 18 ετών δεν μπορούν να διαμείνουν σε κοιτώνες, μπορούν ωστόσο να διαμείνουν σε υπνοδωμάτια εφόσον συνοδεύονται από ένα ενήλικο άτομο. Τα άτομα 15-18 ετών που επιθυμούν να διαμείνουν σε υπνοδωμάτιο, πρέπει να προσκομίσουν έγγραφη συγκατάθεση του ασκούντος τη γονική μέριμνα. Αδυναμία συμμόρφωσης με τον παρόντα όρο συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ακύρωση της κράτησης χωρίς υποχρέωση περαιτέρω αποζημίωσης.
3. Χρεώσεις και πληρωμές[1]
3.1. Οι χρεώσεις θα προσδιορίζονται και θα κοινοποιούνται στον πελάτη κατά την υποβολή αιτήματος για την κράτηση.
3.2. Ελλείψει αντίθετης συμφωνίας, οι χρεώσεις καλύπτουν μόνο την παροχή διαμονής και ο πελάτης υπόκειται σε περαιτέρω χρεώσεις, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των χρεώσεων για γεύματα, υπηρεσίες δωματίου και ευρυζωνικής ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο («πρόσθετες χρεώσεις»).
3.3. Οι πελάτες θα ενημερώνονται για το ποσό των πρόσθετων χρεώσεων πριν την επιβολή τους.
3.4. Οι κρατήσεις ισχύουν υπό την προϋπόθεση ότι ο πελάτης (α) θα καταβάλει όλες τις χρεώσεις κατά την επιβεβαίωση της κράτησης ή, κατά την κρίση του ΞΦΝ, ένα μέρος αυτών, ή θα καταβάλει όλο το ποσό κατά την άφιξή του και (β) θα παρέχει έγκυρα στοιχεία πληρωμής κατά την άφιξή του, ήτοι στοιχεία πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας μέσω της οποίας μπορεί να γίνει η πληρωμή.
3.5. Εάν δεν προκαταβληθεί όλο το ποσό κατά την κράτηση, αυτό θα είναι καταβλητέο κατά την άφιξη (εναλλακτικά, κατά την αναχώρηση) στον ΞΦΝ. Τυχόν επιπρόσθετες χρεώσεις είναι καταβλητέες είτε κατά τη στιγμή της επιβολής τους, είτε κατά την αναχώρηση του πελάτη από τον ΞΦΝ.
3.6. Οι παρακάτω μέθοδοι πληρωμής γίνονται αποδεκτές από τον ΞΦΝ:
3.6.1. Πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες: American Express, Diners Club, Visa and Mastercard (online και κατά την άφιξη/αναχώρησης)
3.6.2. Μετρητά, όταν η πληρωμή γίνεται με αυτοπρόσωπη παρουσία στον ΞΦΝ.
3.7. Ελλείψει αντίθετης συμφωνίας, οι χρεώσεις δεν συμπεριλαμβάνουν παροχή φαγητού ή ποτών.
4. Ακυρώσεις[2]
4.1. Ο πελάτης δύναται να ακυρώσει την κράτηση χωρίς χρέωση, εφόσον ο ΞΦΝ ειδοποιηθεί εγγράφως τουλάχιστον 48 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα άφιξης (βλ. άρθρο 5.2), στην οποία περίπτωση ο ΞΦΝ θα επιστρέψει στον πελάτη όλο το ποσό που αυτός είχε προκαταβάλει, αφαιρουμένου του τέλους ακύρωσης, εφόσον αυτό είναι καταβλητέο κατά τους επόμενους όρους.
4.2. Για ειδοποιήσεις ακυρώσεων που περιέρχονται σε γνώση του ΞΦΝ το αργότερο 7 ημέρες πριν την ημερομηνία της άφιξης κατά τη χαμηλή περίοδο, 14 ημέρες πριν από την ίδια ημέρα κατά την υψηλή περίοδο, και 21 ημέρες πριν την ημέρα αυτή κατά την υπερυψηλή περίοδο, δεν χρεώνεται τέλος ακύρωσης.
4.3. Όταν ο πελάτης ειδοποιεί τον ΞΦΝ για την ακύρωση μετά την πάροδο της προθεσμίας του όρου 4.2, πριν όμως από την πάροδο της προθεσμίας του όρου 4.1, η κράτηση θα θεωρείται ακυρωθείσα και ο πελάτης υποχρεούται να καταβάλει στον ΞΦΝ, ως τέλος ακύρωσης, ποσό ίσο με το χρεωστέο για την πρώτη ημέρα διαμονής του στον ΞΦΝ. Εάν ο ΞΦΝ ειδοποιηθεί για την ακύρωση μετά την οριζόμενη στο άρθρο 4.1 προθεσμία ή ο πελάτης δεν εμφανιστεί κατά τη συμφωνηθείσα ημερομηνία και ώρα της άφιξής του, καταβλητέο θα είναι ολόκληρο το ποσό της κράτησης.
4.4. Όταν ο πελάτης έχει επωφεληθεί από εκπτωτική προσφορά υπό τον όρο ότι η κράτηση δεν μπορεί να ακυρωθεί, τότε, και εφόσον ο πελάτης είχε ενημερωθεί για τον όρο αυτό, η κράτηση δεν υπόκειται σε ακύρωση και οι οικείες χρεώσεις είναι απαιτητές εν όλω και σε περίπτωση που έχουν προκαταβληθεί, δεν επιστρέφονται.
4.5. Σε περίπτωση αναχώρησης πριν την προγραμματισμένη ημέρα, ο πελάτης υπόκειται σε τέλος ακύρωσης ίσο με το καταβληθησόμενο ποσό για τις ακυρωθείσες ημέρες της διαμονής[3].
4.6. Ο ΞΦΝ δύναται να ακυρώσει μια κράτηση εφόσον αδυνατεί να παράσχει τις σχετικές υπηρεσίες λόγω ανωτέρας βίας. Στην περίπτωση αυτή επιστρέφεται στον πελάτη κάθε ποσό που έχει προκαταβληθεί.
4.7. Ο ΞΦΝ διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει μια κράτηση εφόσον τα στοιχεία πληρωμής που έχουν υποδειχθεί από τον πελάτη σύμφωνα με το άρθρο 3.4 δεν είναι έγκυρα και ο πελάτης αδυνατεί να υποδείξει εναλλακτικό και αμοιβαίως αποδεκτό τρόπο πληρωμής.
5. Άφιξη και αναχώρηση (check-in και check-out)[4]
5.1. Κατά την άφιξη στον ΞΦΝ απαιτείται η επίδειξη νόμιμου εγγράφου αποδεικτικού της ταυτότητας, όπως δελτίου ταυτότητας, διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης εκδοθέντος από χώρα της ΕΕ.
5.2. Ως ώρα άφιξης (check-in) ορίζεται η πρώτη μεσημβρινή (13:00) κατά την ημέρα της άφιξης. Άφιξη πριν την ώρα αυτή είναι δυνατή με προηγούμενη συμφωνία, με την επιφύλαξη της διαθεσιμότητας δωματίου και λοιπών υπηρεσιών και παροχών του ΞΦΝ ως την γενικά προβλεπόμενη ώρα άφιξης.
5.3. Ως ώρα αναχώρησης (check-out) ορίζεται η ενδεκάτη πρωινή (11:00) κατά την ημέρα της αναχώρησης. Αναχώρηση αργότερα είναι δυνατή μετά από προηγούμενη συμφωνία, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα δωματίων και με ενδεχόμενη επιπλέον χρέωση. Ελλείψει σχετικής συμφωνίας, η καθυστερημένη αναχώρηση μπορεί να οδηγήσει σε χρέωση του πελάτη για μια επιπλέον ημέρα διαμονής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΞΦΝ.
6. Άτομα με μειωμένη κινητικότητα (ΑΜΚ)
6.1. Ο ΞΦΝ τηρεί τη νομοθεσία σχετικά με την εξυπηρέτηση των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.
6.2. Οι πελάτες με ειδικά αιτήματα που σχετίζονται με την κατάσταση της υγείας τους οφείλουν να ειδοποιήσουν σχετικά τη διεύθυνση του ΞΦΝ πριν την άφιξή τους.
7. Ευθύνη του ΞΦΝ
7.1. Κανένας από τους παρόντες όρους δεν περιορίζει ή αποκλείει την ευθύνη του ΞΦΝ για οποιοδήποτε ζήτημα για το οποίο δεν επιτρέπεται, κατά νόμο, ο περιορισμός της ευθύνης του.
7.2. Ο πελάτης συμφωνεί ότι ο ΞΦΝ παρέχει τους χώρους του, τις υπηρεσίες του και τα προϊόντα του αποκλειστικά για προσωπική χρήση των πελατών του και δεν ευθύνεται για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση, θετική ή αποθετική ζημία σχετική με τις επαγγελματικές δραστηριότητες τους.
8. Πολιτική ιδιωτικότητας
8.1. Ο ΞΦΝ συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νομοθεσία για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα των πελατών και των φιλοξενούμενών του μόνο για τους σκοπούς της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών του και της προστασίας των δικαιωμάτων του που απορρέουν από τη σύμβαση. Δεν παρέχει προσωπικά δεδομένα σε τρίτους χωρίς τη συγκατάθεση του υποκειμένου της επεξεργασίας ή χωρίς αυτό να απαιτείται από το νόμο ή από διαταγή της αρμόδιας αρχής.
8.2. Ο πελάτης συναινεί στη συλλογή των προσωπικών δεδομένων του, όπως το ονοματεπώνυμό του, η διεύθυνσή του, τα λοιπά στοιχεία επικοινωνίας, ο αριθμός πελάτη, η διεύθυνση IP και τα στοιχεία της πληρωμής.
8.3. Τα προσωπικά δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση των υπηρεσιών του ΞΦΝ, και ως στατιστικές μονάδες σε ευρύτερο στατιστικό δείγμα για την κατάστρωση της επιχειρηματικής στρατηγικής του ΞΦΝ.
8.4. Ο πελάτης συναινεί στη λήψη προωθητικού ενημερωτικού υλικού μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή σύντομων μηνυμάτων (SMS) ή λοιπών ψηφιακών διαύλων επικοινωνίας. Ο πελάτης μπορεί να δηλώσει την εναντίωσή του (opt-out) είτε κατά την κράτηση είτε οποιαδήποτε στιγμή στο μέλλον.
9. Γενικοί όροι
9.1. Οι παρόντες όροι δεν επηρεάζουν τα δικαιώματα του πελάτη που απορρέουν από τη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή.
9.2. Ο ΞΦΝ μπορεί να μεταβιβάσει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του σε τρίτη οντότητα, με παράλληλη ειδοποίηση του πελάτη και χωρίς να επηρεάζονται τα δικαιώματα του τελευταίου.
9.3. Ο ΞΦΝ δεν ευθύνεται για οποιαδήποτε ανυπαίτια αδυναμία παροχής, οφειλόμενη σε εξωγενείς παράγοντες (όπως έκτακτα καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές και γενικότερα λόγοι ανωτέρας βίας). Εφόσον ένα τέτοιο γεγονός εμποδίζει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του ΞΦΝ, το κάθε συμβαλλόμενο μέρος δικαιούται να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
9.4. Ο ΞΦΝ διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει τους παρόντες όρους χωρίς πρότερη ειδοποίηση. Ωστόσο, οι όροι που ίσχυαν κατά την επιβεβαίωση μιας κράτησης εξακολουθούν να διέπουν τη συναφθείσα σύμβαση ως την εκπλήρωσή της. Οι πελάτες παρακαλούνται να ελέγχουν την ιστοσελίδα του ΞΦΝ για τους εκάστοτε ισχύοντες όρους προτού προχωρήσουν σε μια κράτηση.
9.5. Η παράλειψη εφαρμογής οποιουδήποτε από τους παραπάνω όρους εκ μέρους του ΞΦΝ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να νοηθεί ως παραίτηση από το δικαίωμα του να επιδιώξει μεταγενέστερα την εφαρμογή των οικείων όρων ή και την εξαναγκαστική συμμόρφωση με αυτούς. Η παράλειψη αυτή δεν μπορεί να νοηθεί ως παραίτηση από οποιαδήποτε γεγενημένη ή μελλοντική απαίτηση προκύπτει από τους όρους αυτούς.
9.6. Η ακυρότητα ορισμένου ή ορισμένων μόνο από τους παραπάνω όρους δεν επηρεάζει την εγκυρότητα των λοιπών.
9.7. Οι συμβάσεις αυτές, καθώς και κάθε συναφές ζήτημα, διέπονται από το ελληνικό Δίκαιο. Αποκλειστικά αρμόδια για την επίλυση κάθε σχετικής διαφοράς είναι τα δικαστήρια της Θεσσαλονίκης.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΞΕΝΩΝΑ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ ΝΕΩΝ (Ξ.Φ.Ν.)
Όροι διαμονής και λειτουργίας
Οι πελάτες του ΞΦΝ μπορούν να καταφθάσουν από την πρώτη μεσημβρινή (13:00) ώρα την ημέρα της άφιξης και εξής, και να αναχωρήσουν έως την ενδεκάτη πρωινή (11:00) ώρα την ημέρα της αναχώρησης. Εφόσον επιθυμούν νωρίτερη άφιξη ή αργότερη αναχώρηση, οφείλουν να ειδοποιήσουν το προσωπικό του ΞΦΝ προκειμένου να ερευνηθεί αν κάτι τέτοιο είναι δυνατόν και με ποιο κόστος. Αναχώρηση μετά την προκαθορισμένη ώρα μπορεί να οδηγήσει σε χρέωση του πελάτη για μια επιπλέον ημέρα διαμονής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΞΦΝ.
Σε περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται η πληρότητα ενός ελεύθερου υπνοδωματίου ή κοιτώνα από τα πρόσωπα που περιλαμβάνονται στην ίδια κράτηση, αυτά θα φιλοξενηθούν σε ένα ή περισσότερα υπνοδωμάτια ή κοιτώνες με άτομα του ιδίου φύλου. Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, τα πρόσωπα αυτά θα ειδοποιούνται σχετικά πριν την επιβεβαίωση της κράτησης. Γενικά, όταν κρατούνται κλίνες σε κοιτώνα, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε όλα τα πρόσωπα που περιλαμβάνονται στην ίδια κράτηση να τοποθετηθούν στον ίδιο κοιτώνα.
Οι φιλοξενούμενοι οφείλουν να συμπεριφέρονται έλλογα, υπεύθυνα και κόσμια, και να μην συμπεριφέρονται με τρόπο ενοχλητικό προς του άλλους φιλοξενούμενους. Μη συμμόρφωση με τον όρο αυτό μπορεί να οδηγήσει στην απομάκρυνση των παραβατών, με παράλληλη υποχρέωσή τους για άμεση καταβολή όλων των οφειλόμενων βασικών και πρόσθετων χρεώσεων.
Οι φιλοξενούμενοι παρακαλούνται να τηρούν τις ώρες κοινής ησυχίας μεταξύ 15:00-17:30 και 23:00-07:00 κατά την καλοκαιρινή περίοδο (1 Απριλίου – 30 Σεπτεμβρίου), and 16:30-17:30 και 22:00-07:30 κατά τη χειμερινή περίοδο (1 Οκτωβρίου – 31 Μαρτίου).
Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται εντός του ΞΦΝ, εξαιρουμένων των ειδικών χώρων για καπνιστές.
Κατοικίδια ζώα δεν επιτρέπονται στον ΞΦΝ, εξαιρουμένων των σκύλων-οδηγών ατόμων με προβλήματα όρασης.
Επιφύλαξη δημόσιας υγείας
Ο ΞΦΝ δύναται να απαιτήσει την απομάκρυνση από τους χώρους του ΞΦΝ, πελατών ή άλλων προσώπων που πάσχουν από λοιμώδεις νόσους.
Πολιτική ασφαλείας
Ερμάρια, ατομικές θυρίδες φύλαξης τιμαλφών, υπνοδωμάτια και κοιτώνες
Οι φιλοξενούμενοι δύνανται να αποθηκεύουν τα προσωπικά τους αντικείμενα στα ερμάρια που υπάρχουν στο χώρο της υποδοχής, στα δωμάτιά τους ή στο χώρο αποθήκευσης αποσκευών. Τα τιμαλφή προτείνεται να αποθηκεύονται αποκλειστικά στις ειδικές προς τούτο θυρίδες δίπλα στο χώρο της υποδοχής. Παρότι όλα τα ερμάρια είναι ασφαλή, ο ΞΦΝ δεν αποδέχεται καμία ευθύνη για την κλοπή των αντικειμένων που αποθηκεύονται σε αυτά[5].
Απαγορευμένα αντικείμενα
Όπλα (συμπεριλαμβανομένων αεροβόλων, πιστολιών εκκίνησης ή απομιμήσεων), πυρομαχικά, μαχαίρια, και εκρηκτικές ή εύφλεκτες ύλες δεν επιτρέπεται να αποθηκεύονται οπουδήποτε στους χώρους του ΞΦΝ.
Πυρασφάλεια
Οι φιλοξενούμενοι οφείλουν να εξοικειωθούν με τις οδούς διαφυγής και τα σημεία συγκέντρωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Οι έξοδοι κινδύνου πρέπει να παραμένουν ανεμπόδιστες. Δεν πρέπει να τοποθετούνται προσωπικά αντικείμενα στους διαδρόμους και στα κλιμακοστάσια.
Η χρήση κεριών ή άλλων πηγών φλόγας απαγορεύεται ρητώς. Παρακαλείσθε να μην τοποθετείτε εύφλεκτα υλικά (ρούχα, βιβλία, χαρτιά κλπ) κοντά σε πηγές θερμότητας όπως εστίες κουζίνας, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, καλοριφέρ, λαμπτήρες κλπ.
Οποιαδήποτε μη αναγκαία επαφή με τον εξοπλισμό πυρασφάλειας, όπως τους σταθερούς ή φορητούς πυροσβεστήρες, τους καταιονητήρες, τους ανιχνευτές καπνού, τις πυρίμαχες θύρες κλπ. απαγορεύεται αυστηρά. Απαγορεύεται επίσης οποιαδήποτε μη αναγκαία χρήση των εξόδων κινδύνου ή αφαίρεση των κλειδιών τους.
Σε περίπτωση πυρκαγιάς, οι φιλοξενούμενοι οφείλουν να ακολουθήσουν την κοντύτερη σε αυτούς ασφαλή οδό διαφυγής. Κάθε συναγερμός για πυρκαγιά πρέπει να αντιμετωπίζεται ως τέτοιος, ακόμη και αν ηχήσει εσφαλμένα.
Οι φιλοξενούμενοι είναι υπόχρεοι σε αποζημίωση για κάθε ζημία που προέρχεται από μη αναγκαία χρήση του εξοπλισμού πυρασφάλειας.
Ώρες υποδοχής
Η υποδοχή είναι διαθέσιμη καθ’ όλο το 24ωρο. Το προσωπικό μας είναι διαθέσιμο για οποιαδήποτε απορία και για οποιοδήποτε θέμα. Ενημερωτικό υλικό, χάρτες και υλικό πρώτων βοηθειών είναι επίσης διαθέσιμα.
Κουζίνα και χώρος εστίασης
Η κουζίνα και ο χώρος εστίασης είναι πλήρως εξοπλισμένοι και διαθέσιμοι καθ’ όλο το 24ωρο. Οι φιλοξενούμενοι παρακαλούνται να διατηρούν τους χώρους αυτούς καθαρούς και να αναφέρουν αμέσως στην υποδοχή οποιαδήποτε βλάβη του εξοπλισμού.
Καθαριότητα και συντήρηση γενικά
Οι κοινόχρηστοι χώροι του ΞΦΝ καθώς και τα υπνοδωμάτια-κοιτώνες καθαρίζονται σε καθημερινή βάση. Οι φιλοξενούμενοι είναι υπόχρεοι προς αποζημίωση για οποιαδήποτε ζημία προξενήσουν στους χώρους του ΞΦΝ.
Λοιπές υπηρεσίες
Στους κοινόχρηστους χώρους του ΞΦΝ παρέχεται ευρυζωνική ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο (WiFi), καθώς και ένας κοινόχρηστος υπολογιστής.
Διατίθεται επίσης χώρος πλυντηρίου-στεγνωτηρίου και σιδερωτηρίου για χρήση των πελατών.
Τροποποιήσεις
Ο παρών κανονισμός λειτουργίας του ΞΦΝ υπόκειται σε τροποποιήσεις με άμεση ισχύ οποιαδήποτε στιγμή κατά την κρίση του ΞΦΝ και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Οι γενικοί όροι κρατήσεων που ίσχυαν κατά την επιβεβαίωση μιας κράτησης εξακολουθούν να ισχύουν ως την εκπλήρωση της οικείας σύμβασης.
[1] Γενική σημείωση: κατά την ΥΑ Περί κανονισμού σχέσεων ξενοδόχων και πελατών αυτών, η οποιαδήποτε προκαταβολή δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του συνολικού ποσού, ούτε όμως και να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μίας ημέρας.
[2] Κατά την παραπάνω ΥΑ, «Όποιος παραγγείλει δωμάτια προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για προκαθορισμένη χρονική περίοδο και τελικά δεν τα χρησιμοποιήσει για όλη ή μέρος της περιόδου, οφείλει να αποζημιώσει το ξενοδόχο με το μισό της τιμής που συμφωνήθηκε για την περίοδο που δεν τα χρησιμοποίησε. Aν όμως ο πελάτης προειδοποίησε τον ξενοδόχο πριν από 21 τουλάχιστον ημέρες, τότε απαλλάσσεται από την αποζημίωση και ο ξενοδόχος υποχρεούται στην άμεση επιστροφή της προκαταβολής που τυχόν εισέπραξε.»
[3] Κατά την ΥΑ, άρθρο 8, ο πελάτης οφείλει «να διατηρήσει το δωμάτιο μέχρι το τέλος του χρόνου που συμφωνήθηκε, διαφορετικά είναι υποχρεωμένος να καταβάλει στον ξενοδόχο αποζημίωση ίση με το μισό του μισθώματος όλων των υπολοίπων ημερών, που αναλογεί στη συμφωνημένη τιμή διανυκτέρευσης. Tα πιο πάνω ισχύουν και στην περίπτωση που ο πελάτης δεν προσήλθε στο ξενοδοχείο την καθορισμένη ημερομηνία, εκτός από τις περιπτώσεις ανώτερης βίας, που να αποδεικνύεται με αδιάσειστα γεγονότα ή αποδεικτικά στοιχεία»
[4] Το άρθρο 7 της ΥΑ ορίζει συγκεκριμένες ώρες check-in και check-out, και ανάλογες επιβαρύνσεις. «Σε περίπτωση που λυθεί η μίσθωση του δωματίου, κατά το προηγούμενο άρθρο, ο πελάτης υποχρεούται να εκκενώσει το δωμάτιο μέχρι την 12η ώρα. Παραμονή πέρα από την ώρα αυτή και μέχρι την 18η ώρα υποχρεώνει τον πελάτη στην καταβολή του μισού ενοικίου. Παραμονή πέρα από την 18η ώρα, υποχρεώνει τον πελάτη στην καταβολή ολόκληρου του ενοικίου μιας ημέρας. Aν αρνηθεί ο πελάτης, τότε ο ξενοδόχος δικαιούται να αποβάλει από το δωμάτιο τις αποσκευές του.»
[5] Το άρθρο 20 της ΥΑ ορίζει: «O πελάτης κατά την άφιξή του στο ξενοδοχείο, οφείλει να παραδώσει στον ξενοδόχο ή στον εντεταλμένο Δ/ντή του ξενοδοχείου τα πολύτιμα ή σημαντικής αξίας αντικείμενα καθώς και τα χρήματα που έχει μαζί του παίρνοντας σχετική απόδειξη. Σε αντίθετη περίπτωση ο ξενοδόχος δεν ευθύνεται για την τυχόν απώλειά τους. Για τα λοιπά αντικείμενα που εισκομίζονται στο ξενοδοχείο από τον πελάτη, ο ξενοδόχος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη, αν η ζημιά ή η απώλεια οφείλεται σε αμέλεια του πελάτη ή των προσώπων που τον συνοδεύουν, τον επισκέπτονται ή βρίσκονται στην υπηρεσία του. Eπίσης ο ξενοδόχος απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη, αν η βλάβη, η καταστροφή ή η απώλεια οφείλεται σε ανώτερη βία (σεισμός, πυρκαϊά κλπ) ή στην ιδιάζουσα φύση του πράγματος.»